onsdag 9 september 2009

Dags att hitta en vardag

Nu har Hampus börjat jobba igen och det är dags för mig och David att hitta någon form av vardag. Efter lite pusslande med semestrar och föräldraledigheter har vi fram till nu kunnat vara hemma tillsammans större delen av tiden sedan David föddes. Hampus började jobba förra helgen (natten mellan lördagen och söndagen), men redan på måndagen och tisdagen fick han ta pappaledigt. Mitt jobb står inför en stor omorganisation och skulle på en konferens inför detta som jag inte ville missa, så jag laddade frysen med urpumpad bröstmjölk och flydde hemmet ett par dagar. Det var inte lätt att lämna lillskrutten, men med facit i hand är jag superglad över att jag gjorde det. David och Hampus klarade sig nästan lite för bra utan mig, det var roligt att träffa alla arbetskamrater och som jag misstänkte var det inte en konferens som man ville missa. Det känns riktigt bra att jag fått vara med och framfört mina åsikter redan från början trots att jag är föräldraledig. När jag kom hem var det Hampus tur att fly hemmet ett tag. Onsdag - fredag var han i Jönköping på röntgenvecka. Under tiden som han var borta passade jag och David på att ta tåget till mora, vilket gick superbra. Med babyskyddet istället för liggdelen på vagen, packningen i vagnen och David i sjalen var det inga problem att få med sig allt själv heller. Det blev ett par lugna, sköna dagar i Mora innan vi på fredagen tog tåget till Uppsala för att gå på kräftskiva på mitt jobb. David tyckte att det var jätteroligt med allt folk som pratade, gullade och dansade med honom. Det är så skönt att han är en social och glad liten skrutt, så länge han bara får vara med är han oftast jättelätt att ha med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar