måndag 5 oktober 2009

Dop

I lördags döptes David i Gesunda bönhus. Allt gick toppenbra! David strålade som en sol under hela dopet, jag sjöng "sång till friheten" fast jag egentligen inte riktigt vågade och Davids moster Hanna spelade gitarr. Prästen, som även är en vän till Hampus familj och som vigde oss för fyra år sedan, var jättebra. När jag sjöng tog han David och ställde sig framför mig, det kändes så mycket lättare att sjunga när jag kunde titta rakt på min fina älskade skrutt, han lät David suga på hans fingrar när han gjorde korstecken och han plaskade lite i dopvattnet vilket David tyckte var jätteroligt. Han var hela tiden väldigt noga med att allt skulle kännas bra för David. Det blev aldrig av att vi tog några egna kort, men mamma brände ut alla kort som pappa tog på en skiva. Tyvärr glömde vi skivan i Mora så jag kan inte lägga ut några kort förrän Kerstin kommer och tar den med sig. Det finns kort på Hannas och Malins bloggar (länk här till höger) och på Kerstin och Hannas bilddagböcker som ni kan titta på så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar