torsdag 7 januari 2010

Det är nog inte benet...


Lady är svullen i juvret. Jag hoppas att det bara är en inflammation som går att behadla med penicillin, men jag antar att det lika gärna kan vara en av tumörerna (som vi ju vet att hon har men som vi inte vet om de är godartade eller inte) som har växt. Vi får ställa en väckarklocka och ringa veterinären imorgon när vi vaknar, hon är i alla fall tillräckligt pigg för att vi inte ska behöva åka in nu på en gång och det är skönt... det är både dyrt och jobbigt att behöva åka till veterinären mitt i natten. Det kanske är dags att be dem röntga lungorna på henne också, om det är elakartade tumörer som hon har sprider det sig oftast till lungorna först, men jag vet inte om jag vill veta. Vi har ju sagt att det får gå så länge det går utan några större ingrepp, det är trots allt en gammal dam vi pratar om. Om det finns några mediciner som gör att hon kan få må bra ett tag till vill jag såklart veta det, men jag läste lite på nätet och det står att prognosen är dålig om det har spridit sig och att de oftast rekommenderar avlivning. Vi får helt enkelt vänta och se vad veterinären säger imorgon. Med tanke på hur pigg hon har varit på sista tiden, och att hon faktiskt inte verkar jättedålig nu, har jag svårt att tro att vi måste fatta några jobbiga beslut imorgon. Beslutet att inte utsätta henne för några jobbiga ingrepp är ju redan taget så nu gäller det att bara att få henne att må så bra som möjligt så länge som möjligt... och att faktiskt inse när hon inte mår tillräckligt bra länge, hur jobbigt det än kommer att bli.

1 kommentar:

  1. Hoppas att allt är bra med henne. Allt måste vara bra med henne...

    SvaraRadera