måndag 3 augusti 2009

Sjalträff

Det kan väl knappast ha undgått någon att vi har fått en riktig liten bärfis.. de gånger han har legat i vagnen under en hel promenad är lätträknade. Jag har en babybjörn, men den får jag ont i axlarna av och så har jag läst att barnen inte sitter helt bra i dom. För ett tag sen bestämde jag mig för att köpa en sjal, men jag tyckte att det verkade så svårt att knyta så jag köpte en tri-cotti som man liksom trär på sig.. big misstake. När jag äntligen hade lyckats stoppa i David på rätt sätt insåg jag att den var för stor (eftersom den inte ska knytas är det viktigt att man köper rätt storlek). Jag funderade lite till och kom fram till att jag kanske skulle våga mig på att prova en "riktig" sjal ändå. Det svåraste med att köpa en sjal är att den huvudsakliga marknaden finns på internet. Det finns i och för sig ett fåtal sjalar i babyaffärerna också, men utbudet är ytterst begränsat och personalen verkar sällan ha någon aning om hur man knyter så man kan ändå inte få någon hjälp. Som tur är finns det en massa hjälpsamma människor på internet (t ex på sjalbarn.se) och till min stora glädje visade det sig att dessa människor träffas på riktigt ibland också, så idag har vi varit på sjalträff i Gävle. Gäfle dagblad var också där så imorgon kanske ni kan läsa om träffen i tidningen. Hur som helst så var träffen väldigt trevlig och vi fick en massa hjälp och tips av extremt duktiga och engagerade "sjalbärare". Jag fick bland annat testa en trikåsjal, vilken skillnad det var om man jämför med babybjörnen! Den var jättemysig att bära i och David somnade nästan på en gång i den. Inte var den så svår att knyta heller, i alla fall inte när det står någon bredvid och talar om precis hur man ska göra. Nu sitter jag här och längtar efter en egen sjal att gå runt och mysa i. Jag har lagt ett bud på en ny Mysak på Tradera, hoppas att jag får den.





I dag fick vi brev om att David har fått en plats i en babysimgrupp som startar i slutet av augusti. Jag längtar med en smått skräckblandad förtjusning.





Hört på sjalträffen:


Ett par pappor satt och pratade medans en mamma fick hjälp med att prova en ryggknytning.


- Det där ser ju säker ut, vi köper en sele iställen... Nu kräktes hon i håret på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar