tisdag 4 augusti 2009

Växer så det knakar


Idag har vi varit på BVC och träffat doktorn. Hon klämde och kände lite på David och konstaterade att allt såg bra ut. Nu är han 58,5 cm lång och väger 6 360 g. Han följer sin kurva perfekt och är medelstor fick vi veta när jag frågade om han är stor för sin ålder, jag blev nyfiken eftersom distriktssköterskan alltid kommenterar att han är en stor kille men hon trodde att han nog ser större ut än han är eftersom han är så stadig. Det börjar verkligen märkas på kläderna att David växer nu, han kan plötsligt ha kläder som såg helt gigantiska ut när han fick dem. Idag har han haft jeans på sig för första gången, i och för sig det minsta paret som han har men ändå. Jag måste komma ihåg att kolla på kläderna som ligger och väntar på att han ska växa i dem då och då, annars hinner nog mycket bli för litet innan han ens har hunnit prova dem.
Jag vann förresten auktionen på Tradera, så nu sitter jag och väntar otåligt på mailet där det står hur jag ska betala... Vill ha sjalen nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar