lördag 1 augusti 2009

Greppa tag


Om ni undrar vad det är för grönt som hänger i bakgrunden så är det ett lakan som vi har hängt för fönstret i avvaktan på att vi ska komma ihåg att köpa myggfönster (eller att vintern ska ta död på alla mygg, vi får se vad som händer först).
Igår fick David ett paket från gooboken som bland annat innehöll en skallra. Ganska ful tyckte jag, jätterolig tyckte David. Han började med att titta på den med stora ögon, sen kände han lite på den och slutligen tog han ett ordentligt tag om den och höll den i handen en stund medan han låg och viftade med armarna.
Jag hade en förhoppning om att David hade tänkt börja sova i alla fall varannan natt, men om han någonsin har haft någon sådan plan verkar han ha övergett den nu. De två senaste nätterna har han vaknat så fort vi har lagt ner honom. I natt åkte hans mjuka IKEA hundsäng som han sover i när han ligger mellan oss i sängen fram igen, men nej... på mamma eller pappa ska man ligga när man sover. På sidan riktigt nära mamma så att man kan äta samtidigt går också bra, men absolut inte längre bort än så. Det är i och för sig riktigt mysigt att han vill vara nära, men man sover inte så bra själv när man är orolig för att han ska ramla ner eller att man ska råka lägga sig på honom. Jag hoppas att han sover bättre i natt. Hampus jobbar så jag har ingen som kan ta över om jag blir för trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar